Friday, April 03, 2009

Bodo la kawasan Sri Rampai ni

Let me narrow down the scope. Cyber Cafe. Rata-rata penduduk di Sri Rampai ini didominasi oleh kaum Cina. Aku ke sini dengan tujuan hendak membuat passeport. Bosan menunggu ingin juga ke kafe siber. Lama Tidak online dan update blog.

Lokasi pertama.
Aku tolak pintu. Berkunci. Aku tolak lagi sebelah daun pintu. Kunci juga. Jenguk ke dalam. Ramai je orang yang ada. Seorang pun tidak hiraukan insan yang menolak pintu ini. Bangangnya. Mahu berniaga ke tidak?

Lokasi kedua.
Aku tolak pintu, tidak berkunci. Lepas task pertama. Tanya brader tu. "Der, ada pc kosong tak?" Ada banyak katanya. Tapi tidak berinternet. Padahal terang lagi disuluh banner diluarnya tertulis 'INTERNET'. Lagi satu gampang tidak bertempat. Panas hati betul.

Lokasi ketiga.
Dapat juga berinternet.

Memang disini, environmentnya hanya untuk berjudi. Kebanyakkan kafe siber disini mempunyai software judi haram. Polis, tolonglah jalankan rondaan atau serbuan. Bengang betul aku

No comments:

Post a Comment