Thursday, February 26, 2009

Ciggarettos

Aku pernah sekali bermati-matian tidak mahu merokok. Sudah hampir 20 tahun aku tidak merokok. Tetapi aku tewas juga akhirnya. Aku sudah mula merokok dan baru aku tahu nikmat merokok selepas selesai menjamu selera. Fuhhhhh... rokok boleh menyelerakan perut anda ok. Seorang rakan pernah menulis bahawa ayahandanya baru mendapat penyakit HEPATISIS. Ape tu? Aku pun tak tau tapi memang cuak la bile dengar, dan rakan ini berazam untuk mengurangkan penggunaan rokok. Tapi aku? Dah la baru nak mula. Sangkut habis pulak tu. Aku telah dua semester menjalankan perniagaan sewa broadband. Sejam RM1. Mahu? Semester lepas agak berjaya juga. RM100 tak lari dari tangan beb. Semester ini agak merudum kerana aku tidak lagi memonopoli business ini, telah ramai manusia yang cemburu dan menyewakan broadband mereka. Sejam RM0.50. Memang panas la. Lepas ni ape pulak? Nasib baik aku ade loyal costumer dari kolej lelaki ke kompleks perempuan mahu pon NR. Establish beb. Semester lepas duit tu akan aku cover segala perbelanjaan berlebihan aku sepanjang satu semester. Tetapi semester ini, habis aku bakar kerana rokok.

Berbalik kepada rokok. Aku pun cuba untuk mengehadkan penggunaan rokok. Tapi tak boleh. Bosan je smoke, lepas makan je cari rokok. Cemane? Tapi rokok ni walaupun buruknya lebih banyak dari baik, aku tetap merasakan bahawa ianya bagus. Dapat menenangkan fikiran orang-orang macam aku. Dah la tak beriman. hadoi. Aku terfikir juga untuk kembali ke jalan yang lurus. Tapi tak sampai seru. Segala seruan telah masuk dalam telinga dari room mate yang annoying hingga lah ceramah dari ustaz-ustaz. Jalan pulak aku ni. Perubahan drastik ini sangat mendapat perhatian. Fuck gile. Dah tau aku smoke kau diam je la. Perlu ke satu campus kau nak kecoh. Mungkin semua ini benda baru, dan aku masih lagi mencari-cari apa yang terbaik buatku. Thanks for all the advises, talks and all the wisdom you shared. I can't obey it for the time being. I just want to have fun with myself althoungh I'm in confusion.


No comments:

Post a Comment