Friday, February 27, 2009

Culture Shock ke KOLOT? terpulang

Melayu wahai Melayu. Kenapa kita berfikiran cetek? Wake up please. You're among graduated person who studied in UiTM, a Muslim environment and for the Bumi's. I can't accept the shallowness of your goddamn brain. Untuk lebih spesifik, Universiti Teknologi Mara Pahang cawangan Jengka. Sama ada kolot atau cetek pemikiran. Dua-dua sama saja. Dah la Jengka ni pekan Cowboy. Tapi maju sedikit berbanding Cowboy yang kita tahu. Cowboy sini kuda mereka berenjin, dan kuda mereka tiada ekor, sebaliknya penunggangnya yang mempunyai ekor. Mereka digelar rempit bodoh.

Si bangang : "Pergh Jep, scandal ke?"

Lancau kau.

Si bebal : "Aih, kat campus aku nampak kau dengan pompuan lain, kat pagar lain pulak. Hebat."

Nenen kau.

Si sapal : "Jep, dia da ade balak. Kang tak pasal-pasal kau kena pukul"

Naik benci pula aku nak tgk muka kau walaupun hari-hari aku terpaksa tengok

Diatas adalah manusia-manusia yang berfikiran cetek yang aku rasa malang satu campus dengan mereka. C'mon la. Is it a sin to make friends?gurl friends to be specific. Aku tak kacau kau berak pon. So, jangan la kacau aku. Lantak la aku nak berkawan dengan siapa. This is a free country la wei. You can have tons of friends if you want to.*Well not in Kelantan I guess.yeah?* Culture shock. Itu tanggapan aku terhadap mereka. Aku beranggapan balik ke kampung masing-masing, mereka tidak buat apa-apa kecuali telentang macam badak sambil menonton televisyen atau pun meronda naik kuda sambil cuba mengacau anak dara yang sedang berjalan kaki. Mungkin itu sahaja cara yang kau tahu untuk berkenalan dengan gadis. I guess so. Betulkan aku kalau salah.

'When you in Rome do as the Romans'

Paham? bermakna kalau kau sudah berada di alam dewasa, alam dimana cita-cita di depan mata, usah jadi kera. Benar kata seorang rakan "orang lain dah sampai bulan kau pula baru nak cipta roket" Stop being too shallow ok? I have to admit, I'm a shallow person too, but not as shallow as you are. If my talks are rubish, I'll take it back. Everybody needs improvement aite? and I'm on my way to it. Haih, macam mana lah kalau Abu Shah tau apa yang anak-anak buah dia buat dalam UiTM ni.

Bangun je pagi ni mak call.

Mak : "Solat Subuh ke tak pagi tadi?"
Saye : "Erk? Dah lame bangun dah."
Mak : "Kenapa tak balik?"
Saye : "Erk???" *buat kali kedua*

Memang tersentap la. Tak pernah-pernah pulak dia panggil balik. Parent nak ke Sikh hantar barang. Adik yang separa syaiton tu takde orang nak jaga. Patut pon.

Saye : "abes tu camera?"
Mak : "Nanti ayah bagi duit awak belilah"

Bercahaya terus muka gelapku. Sabar jap. I'm counting days. 7 days to go for me to get my new baby. Bahaha. Taksub? pegi la mampus~

1 comment:

  1. rempit2 memang mcm tu.
    annoyingly stupid.
    xtau ape2 crite lg dah pndai2 buat rumours.
    fu** them.
    lol.

    ReplyDelete