Saturday, May 16, 2009

RM100,000

Apa aku akan buat dengan wang sebanyak RM100,000
  1. Paling utamanya, RM10,000 akan aku serahkan kepada kedua ibu bapa tercinta kerana jasa mereka. Tapi aku tahu itu tidak memadai. Malah tidak terbalas dengan jasa seorang ibu yang bertarung nyawa untuk melahirkan seorang anak yang belum tentu baik atau tidak.
  2. Secondly, aku akan membelanjakan RM10,000 hanya untuk membeli stok rokok untuk dijual dan dipasarkan di dalam kampus. So, duit itu akan roll in balik dan keuntungan yang diperrolehi dapat dimaksimumkan. Ini la 'Business Thought'
  3. Lagi RM20,000 akan aku laburkan kedalam syarikat-syarikat yang boleh dipercayai untuk mendapatkan hasil yang lumayan. Jadi lagi sekali, duit tersebut akan roll in dan sampai ke aku semula. Malah dalam jumlah yang lebih besar *aku rase la*
  4. Owh ya, selebihnya, aku mahu buat lesen motor dan kereta, dan sudah tentu ingin membeli kereta. Myvi sudah. Buat apa nak besar besar. Sekadar boleh bawak masuk satu carton rokok ke dalam kampus sudah memadai. Haha
Sekarang ini cerita kalau/jika lah. Cerita kalau memang best. haih

No comments:

Post a Comment