Tuesday, February 24, 2009

Football Crazy

Beritahu, siapa dikalangan kita tidak tahu akan sukan bola sepak? Sedangkan nenek-nenek pun tahu sukan di mana pemain menendang bola. Tidak dapat aku nafikan, bola sepak adalah salah satu sukan yang famous. Semua orang tahu. Ada yang fanatik nak mati, ada yang sekadar sokong team yang menang sahaja.
Aku pernah mendapat reaksi daripada seorang hamba Allah ni.
  • "Aku rase la kan, bola sepak ni game bodoh-bodoh je. Cuba kau bayangkan 22 oran kejar seketul bole bulat. Tak ke bodoh?"
Lelaki ini berkata dengan penuh gaya seorang cendakiawan yang memakai jersey Arsenal sambil menghembus asap rokok di sebuah mapley terkemuka Kuala Lumpur. Bangang kan?

Pada pendapat aku, bola sepak ini universal. Ada kelakar, ada keganasan yang melampau, dan ada juga teamwork. Itu yang penting. 'Overall' nya, sukan ini diklasifikasikan sebagai "U", sesuai ditonton oleh semua lapisan masyarakat.

SERBA-SERBI TENTANG BOLA SEPAK.

Kelakarnya tentang bola sepak adalah secara tidak langsungnya, lahirnya ramai bintang bola sepak yang ingin mencuba nasib dalam bidang 'lakonan atas padang'. Berlakon untuk meminta simpati pengadil dan ada juga untuk menimbulkan kontroversi.

Pelakon bola sepak yang tidak layak memenangi anugerah :-


Cristiano Ronaldo. Siapa yang tidak kenal akan pemain a.k.a pelakon ini. Katanya ketika bermain bola, dia perlu dikritik oleh penyokong lawan untuk menaikkan semangatnya. Macam bodoh. Dialah pakar segala dive-menge'dive'. Tapi tidak dapat diniafikan juga, dia pantas dalam segala benda hingga mencipta nama buruk dia sendiri. Itu adalah juga contoh kebodohan bola sepak. Walau bagaimana sekali pun, aku sebagai die hard fan Manchester United tetap menyokongnya selagi dia bersama United. Kalau dah pindah, sabar jap.

1 comment:

  1. haha.
    i totally agree with u.
    ronaldo tu drama je lebih.
    dpt bola je msti nk dive.
    pastu x pasal2 bola terlepas.
    bengong.
    tp i suke die..
    die handsome.
    LOL! ;P

    ReplyDelete