Wednesday, March 04, 2009

Alahai

Akhirnya, ada juga topik yang hendak aku nukilkan di laman blog ini. Aku telah membaca blog kau. Sekali imbas sahaja. Sampai ke bahagia 'tatapan' kau. Aku kalis tetikus ke atas. Aku tidak boleh pandang muka kau. Kau tidak boleh judge seseorang tanpa kau tahu apa yang dibuatnya mahupun apa yang telah dia beritahu kepada dunia. Kau tahu apa yang telah aku beritahu? Kau tahu apa respon yang aku dapat? Jelas sekali kau tidak membuat analisa di situ. Senang untuk mengadili orang dari pada diadili bukan?

Seorang kawan : "Jep, kau dah break up eyh?"
Jep : "A'ah."
Seorang kawan : "Asal dowh?"
Jep : "Let's just say we're not meant to be together. Dia dah jumpa orang baru."
Seorang kawan : "Damn! Are you okay man?"
Jep : "................"

Adakah kau tahu tentang ini? Jelas sekali tidak, dan tak mungkin kau akan tahu sebab kau tidak pernah bertanya. Haih, Aku telah berjanji dengan diri aku untuk tidak berkata tentang kau di lama blog ini. Apakan daya, buntu sudah. To make you clear, There's no point for me to 'jaja'ing your name infront of everybody. They have their goddamn brain and they can think of what's wrong and what's right. I didn't say that I am right all the time and obviously I'm not saying that you're right. Let them do the talk. Great news to you dear. I'm no longer waiting for you to come back. It's like waiting for the stars to fall down at my lap. Enough of this blaming and 'jaja'ing all the bad things. From the moment I threw away your pictures, rings, pendant and stuff, I do move on with my fucking life just like Nana told me. Yes I do think of you whenever somethings that is related to you pop up in my head. Not all the time. I'm stronger now. Not the old Ikhwan bin Jaafar yang selalu kau pijak dahulu. Perlu aku tekankan disini, aku tidak pernah pijak kepala kau. Kau menunggu tibanya masa kau ingin pijak kepalaku? Harap maaf, masanya tidak akan tiba and you wont get a chance at all to do it. Good luck in what you're doing. I don't wish you bad things, and I don't wish you well. Do the thinking.

No comments:

Post a Comment